Escape From Dalaran hráčům umožnil „nasednout“ na létajícího tvora a v napínavé akci uprchnout z Dalaranu, města zmítaného chaosem během nerubijské invaze

Escape From Dalaran hráčům umožnil „nasednout“ na létajícího tvora a v napínavé akci uprchnout z Dalaranu, města zmítaného chaosem během nerubijské invaze

Foto se souhlasem společnosti All Animal

World of Warcraft jako nikdy předtím: Češi vtáhli hráče do Dalaranu ve 4D

Návštěvníci loňského herního veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýnem měli jedinečnou příležitost zažít svět kultovní hry World of Warcraft (WoW) prostřednictvím revoluční 4D VR simulace s názvem „Escape From Dalaran“. Za tímto výjimečným projektem stojí české kreativní studio ALL ANIMAL, které ve spolupráci s Blizzard Entertainment a společností Apex Reality vytvořilo zážitek, jenž na veletrhu vzbudil největší pozdvižení a nadšení.

Ve středu 7. května večer se pak v pražském divadle Archa předávaly nejprestižnější kreativní ocenění v české reklamě ADC Czech Creative Awards, ve kterých studio All Animal získalo za práci na zmíněném projektu celkem šest ocenění napříč kategoriemi. Escape From Dalaran hráčům umožnil „nasednout“ na létajícího tvora a v napínavé akci uprchnout z Dalaranu, města zmítaného chaosem během nerubijské invaze.

Zážitek byl výjimečně imerzivní díky pokročilé technologii od společnosti Apex Reality: speciální pohyblivé platformě, která se hýbe v šesti osách, vibruje a pomocí větráku umístěného před hráčem navozuje realistické poryvy vzduchu. Právě spojení těchto prvků s 4D animacemi All Animal vytvořilo fyzicky strhující simulaci letu, která vtáhla hráče přímo do středu dění. „Jde o speciální 4D imerzivní zážitek, který jsme vytvořili pro Blizzard, jedno z největších herních studií na světě. V All Animal jsme pro tento projekt připravili kompletní audiovizuální obsah – od přemodelování herních assetů ze světa World of Warcraft až po režii samotného zážitku,“ popisuje Marek Štolún, jeden ze zakladatelů studia All Animal.

Největší výzvou projektu byla podle hlavního vývojáře Tomáše Barvíka optimalizace celého díla a pohyblivé konstrukce. „Napojení na hardware probíhalo s americkými kolegy z Apex Reality, takže to byl do jisté míry mezinárodní projekt. Použili jsme při tom spoustu různých starodávných metod optimalizace, které jsme mysleli, že už ani nebudou potřeba, ale najednou byly,“ vysvětluje Barvík. Pro zajištění plynulosti zážitku se rozhodl, že animace poběží ve 120 snímcích za vteřinu, což je výrazně více než běžných 25 nebo 30 snímků u klasických filmů či videí. O jedinečný zážitek byl na veletrhu Gamescom mimořádný zájem a stánek Blizzardu byl po celou dobu v obležení. Projekt si získal pozornost i zahraničních médií včetně The Wall Street Journal nebo specializovaných herních webů IGN či Kotaku. Úspěch studia All Animal potvrzuje i prestižní stříbrné ocenění v soutěži Clio Awards Entertainment 2024 a nedávno hned čtyři ocenění v prestižních The Webby Awards. Studio All Animal přitom pro vydavatele oblíbené hry WoW připravuje trailery a upoutávky již několik let. Spolupráce začala kolem roku 2020, kdy si Blizzard všiml fanouškovských trailerů vytvořených jedním ze spoluzakladatelů studia, Radimem Zeifartem, kterého herní nadšenci mohou znát pod pseudonymem Hurricane. „Je nám ctí být součástí týmu, který vytváří obsah pro jednu z nejlegendárnějších her v historii,“ říká Marek Štolún. „Praha už dávno není jen turistickým centrem, ale místem, kde se odehrává prvotřídní tvůrčí práce. Reprezentovat české talenty v celosvětovém měřítku je pro nás čest.“ Americký Blizzard plánuje s podobnými atrakcemi cestovat po celém světě a čeští tvůrci z All Animal budou i nadále součástí těchto projektů.